English
version


 
Neka ovo bude vaša početna stranica.
Stavite ovu stranicu u Favorites.
"Probudite" svoj život hodanjem

Hodati manje od jednog sata dnevno može skinuti višak tjelesne težine i smanjiti stresne brige
Jasna činjenica jest da tjelovježba poboljšava kvalitetu življenja pa osobe koje redovno tjelesno vježbaju, žive duže. Na primjer, ispitivanje provedeno na 17.000 osoba diplomiranih na harvardskom sveučilištu, pokazalo je da su oni koji su provodili tjelovježbu imali manju vjerojatnost da će doživjeti srčani udar i da su značajno poboljšali svoje ukupno zdravlje.
Oblik tjelesnog vježbanja o kojem su te osobe najčešće izvještavale bilo je hodanje. Što su više hodali, tim su više imali koristi. Muškarci koji su hodali 15 kilometara tjedno, imali su 21 posto manji rizik prijevremene smrti, nego oni koji su hodali 5 kilometara tjedno.
Sljedeća korist od hodanja je smanjeni stres. Studije su pokazale ono što fizički aktivni ljudi znaju iz iskustva: nakon tjelovježbe osjećate se manje tjeskobni, manje zabrinuti i razmišljate jasnije. Zašto se to javlja, nije sasvim razumljivo, međutim, hodanje aktivira gotovo sve tjelesne kosti i glavne mišiće. Poznato je da umjereno tjelesno vježbanje uzrokuje mnoge psihobiološke promjene koje utječu na vaše raspoloženje i povećavaju osjećaj općeg zadovoljstva.
Vrijednost hodanja u smanjenju prekomjerne tjelesne težine vrlo je podcijenjena. Možda ćete se iznenaditi pred činjenicom da ako žustro hodate 45 minuta dnevno, 5 puta tjedno, kroz godinu dana možete izgubiti 9 kilograma, pod uvjetom da ne povećate unos hrane. Gubitak može biti čak i veći ako tjelovježbu kombinirate s umjerenom redukcijom primljenih kalorija.
Ispitivanja su pokazala da ako osoba, u svrhu skidanja prekomjerne tjelesne težine kombinira dijetu s tjelovježbom, dolazi do značajno većeg gubitka tjelesnog masnog tkiva nego kad se primijeni samo dijetalni režim. U slučaju kad se uključi samo dijeta, onda dolazi i do nepoželjnog gubitka mišićnog tkiva.
Mnogi ljudi su u zabludi kad misle da tjelesno vježbanje stimulira apetit i povećava unos kalorija, poništavajući koristi od tjelovježbe. Postoje dokazi da redovna, umjerena fizička aktivnost može ustvari pomoći u kontroli apetita. U jednom klasičnom ispitivanju grupe mlinara, nađeno je da su oni najmanje fizički aktivni konzumirali dnevno oko 500 kalorija više nego oni umjereno aktivni.
Bez obzira na to o kojoj se tjelovježbi radi, ako se žele postići dugotrajne zdravstvene koristi, ona mora biti dosljedno provođena čitav život. To je upravo ono u čemu hodanje ima izrazitu prednost pred drugim aktivnostima koje mogu pružiti kratkotrajne koristi.
Hodači su rijetko zaustavljeni u treningu zbog nekih ozljeda, koje su česte u drugim tjelovježbama. Oni rado održavaju svoju aktivnost godinama, jednostavno zato jer im ona pruža veliko zadovoljstvo.

Verzija za ispis Povratak na prethodnu stranicu