English
version


 
Neka ovo bude vaša početna stranica.
Stavite ovu stranicu u Favorites.
Nastavlja se agonija novinskih izdavača

Niti jedan tiskani medij 2013. godinu neće pamtiti po dobru. Naklada i prodaja oglasa i dalje padaju, a za novinske izdavače je zabrinjavajuće to što se ni u prvoj polovini ove godine ne vide znaci oporavka.

Lider na tržištu, kao i proteklih godina, 24sata povećao je prihode za 7,4 posto na 260,5 milijuna kuna i ostvario dobit od 15,8 milijuna kuna.
Daleko je to od najboljih vremena kad je dobit bila i viša od 50 milijuna kuna, ali ako se uzme u obzir to da su 2012. završili s minusom od 1,3 milijuna kuna, može se reći da je iza 24sata uspješna godina.
Večernji list, također u vlasništvu austrijske Styrije, nastavio je s negativnim trendom kad se gledaju prihodi koji su u konstantnom padu od početka krize. Lani je Večernjak prihodovao 202 milijuna kuna (-4 posto), a prije četiri godine ta je brojka bila veća za čak 87 milijuna kuna. Zahvaljujući rezanju poslovnih rashoda za 27,8 milijuna kuna, Večernji list prošlu je godinu završio s neto dobiti od 3,9 milijuna kuna, a godinu ranije bio je u gubitku 15,6 milijuna kuna.
EPH Media, izdavač Jutarnjeg lista, Globusa i Forbesa, lani je imala osjetan pad prihoda te je poslovala s gubitkom. Od 2010., prodaja novina i oglasa sve je manja. Prošle godine prihodi su bili 178,2 milijuna kuna (-11,7 posto), a gubitak je iznosio 4,9 milijuna kuna.
Krajem srpnja 2013., nad EPH-om je otvoren postupak predstečajne nagodbe. Vjerovnici su prihvatili plan restrukturiranja i čeka se potpisivanje ugovora. Kad se to dogodi, većinski vlasnik EPH-a postat će odvjetnik Marijan Hanžeković, koji je otkupio 90 posto udjela koji je u EPH-u imala Hypo banka.
Slobodna Dalmacija je u sve većim problemima. Lanjski prihod od 131,2 milijuna kuna gotovo je za 100 milijuna kuna manji nego što je ostvareno prije četiri godine. U odnosu na 2012., prihod je pao za sedam posto, a rashodi se povećali za čak 60,6 milijuna kuna (+46 posto), što je dovelo do rekordnog gubitka od 81 milijun kuna. Uprava Slobodne Dalmacije u konsolidiranom financijskom izvješću navodi kako je gubitak rezultat otpisa potraživanja u predstečajnoj nagodbi prema društvima grupe EPH, troška izgubljenog sudskog spora s Jadrantekstilom i usklađivanja vrijednosti zgrade u Splitu na adresi Hrvatske ratne mornarice 4.
Prihodi su pali i Novom listu, i to za sedam posto, na 97,1 milijun kuna čime je nastavljen dugogodišnji negativan niz. Riječke novine vratile su se i lošoj navici poslovanja u gubitku; lani im je minus bio 5,1 milijun kuna, a godinu prije ostvarile su dobit od 2,5 milijuna kuna. Budući da su im rashodi ostali isti, može se zaključiti da je gubitak izravna posljedica pada broja prodanih novina i oglasa.

Čeka ih još jedna teška godina!?

Tiskane medije čeka još jedna teška godina, kažu i podaci tvrtke ABC Hrvatska, agencije koja procjenjuje naklade tiskovina u suradnji s izdavačima, agencijama i oglašivačima. Od dnevnih listova prate se naklade 24sata, Jutarnjeg lista i Večernjeg lista. Kad se usporedi prosječan broj dnevno prodanih primjeraka u prva četiri mjeseca ove godine s istim razdobljem iz 2013. i 2012., jasan je trend pada prodaje. 24sata su prije dvije godine imala prosječnu nakladu od oko 130.000 prodanih primjeraka, a sad je ona ispod 110.000. Jutarnji list sa oko 60.000 pao je ispod 50.000, a Večernji list sa 65.000 na oko 60.000 dnevno prodanih primjeraka.

Verzija za ispis Povratak na prethodnu stranicu