English
version


 
Neka ovo bude vaša početna stranica.
Stavite ovu stranicu u Favorites.
Pošast dijeta - Nije medicinski razumno gubiti više od 90 do 100 dkg tjedno

Postoje dijete, i dijete, i dijete. Izgleda da je provođenje neke od mnogobrojnih različitih dijeta jedan od najomiljenijih preokupacija debelih osoba, posebno žena. Ženske revije i magazini puni su članaka i reklama koji obećavaju brzo i učinkovito mršavljenje, gubljenje kilograma na čudesan način.
Nažalost, te poruke nisu u pravu. Popularne drastične (forsirane) dijete sadrže u sebi greške. Ima dijeta koje nose i lažne poruke: da biste smršavili, popijte pola čaše razblaženog limunovog soka prije svakog obroka! To su dijete i poruke koje nemaju nikakve veze sa stvarnošću, ali barem ne pričinjavaju štete, kao neke drastične dijete.
Zajedničko svim tim dijetama jest to da obećavaju brz i lak gubitak prekomjerne tjelesne težine, a istovremeno ne sadrže uravnoteženu količinu svih hranjivih tvari. Treba kazati da ne postoji takva stvar kao što je „brzi“ gubitak masti u organizmu. Kad se neka dijeta reklamira brzinom gubitka tjelesne težine, onda se u stvari misli na nešto drugo, a ne na stvarni gubitak masnog tkiva. Skriveno objašnjenje iza te reklamne poruke je u stvari težina vode koja se gubi, jer kad se gube glikogen i bjelančevine iz organizma, istovremeno odlazi i voda. Na taj način, u prvim tjednima dijete, vi gubite težinu vode, bez stvarnog smanjenja masnog tkiva. Njegovo trošenje nastupa tek kasnije.
Međutim, nakon prvih tjedana bilo koje dijete gubitak tjelesne težine se usporava, jer postaje potpuno ovisan o gubitku masti. Dnevni manjak od 500 kalorija rezultirat će gubitkom oko pola kilograma masti tjedno; dnevni manjak od 1000 kalorija – znači gubitak jednog kilograma tjedno. Ako paralelno s ograničavanjem kalorija u hrani povećavate i svoju fizičku aktivnost, kako biste potrošili (sagorjeli) dodatnih 500 kalorija dnevno, izgubit ćete još pola kilograma tjedno. Sve to dovodi do polaganog, ali sigurnog skidanja prekomjernih kilograma kroz duže razdoblje. Međutim, ovdje valja napomenuti da nije medicinski razumno gubiti više od 90 do 100 dkg tjedno.
Postoje i dijete koje se reklamiraju tako da netko tko se njih pridržava, ne treba brojati, izračunavati kalorije. One obično propisuju jelovnike koji sadrže specifične prehrambene artikle, u specifičnim količinama. Dakle, vi ne morate izračunavati kalorije, jer je već to učinio netko drugi za vas, međutim kalorije i dalje ostaju odlučujući faktor.
Možda je najlošija karakteristika onih čudovišnih recepata za mršavljenje, pored obmanjivanja osobe koja ih primjenjuje, ta što ti recepti ne pružaju nikakvu informaciju o kaloričnom sadržaju pojedine hrane, niti pokušavaju procijeniti, tj. odrediti potrebnu veličinu obroka, a to su osnovni uvjeti da osoba zadrži (održi) postignutu tjelesnu težinu pomoću normalnog načina prehrane.
Dobra dijeta za mršavljenje mora biti takva da ćete moći bez velikih poteškoća živjeti, i to ne samo za kraće razdoblje. Takav način života nije nikakav misterij ili nemoguća stvar. U stvari, takvu jednu dijetu moći ćete sami lako isplanirati – izračunavajući i određujući veličinu obroka. Ako, pak, više volite slijediti neku već pripremljenu, propisanu dijetu, ovdje je navedeno nekoliko kriterija koje valja držati na umu:
• Dijeta treba biti uravnotežena, koja pruža bjelančevine i biljnog i životinjskog porijekla. Treba sadržavati male količine masti, jer su masti pravi „dinamo“ za proizvodnju kalorija, ali ipak su potrebne da se ublaže muke gladi. Alkoholna pića, slatkiši moraju biti ograničeni. Naglasak treba staviti na različite izvore ugljikohidrata, kao što je voće i povrće.
• Hrana mora biti raznovrsna, uglavnom svježa i umjereno prerađena, pojačana dnevnim dodacima mlijeka (koje sadrži male količine masnoća) ili drugih mliječnih proizvoda. Neki od primjera dobre i zdrave hrane su: limun ili limunov sok, rajčica, zelje, zelena salata, povrće, krumpir, nemasno meso, riba, perad, jaja, mahunarke, crni kruh, žitarice i u vrlo malim količinama maslac, margarin i ulje.
• Dakako, dobar plan za skidanje prekomjerne tjelesne težine mora također uključivati (u dogovoru s vašim liječnikom) i program fizičkih vježbi, kojima je cilj povećanje potrošnje energije u isto vrijeme kada smanjujete i unos kalorija u organizam.
Kad su u pitanju dijete, držite na umu da samo sporost, umjerenost i redovitost skidaju kilograme. U ovom poslu brzina se ne isplati, bolje vam je biti kornjača nego zec.

Verzija za ispis Povratak na prethodnu stranicu
 






Trenutno nema anketa.

Upišite se na mailing listu i primajte redovite obavijesti na email

email adresa: