English
version


 
Neka ovo bude vaša početna stranica.
Stavite ovu stranicu u Favorites.
Stranica: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »
Mobbing među suradnicima

Mobbing je radnja koja ima za cilj prestrašiti, poniziti i načiniti štetu pojedincu ili grupi, a uvjeti u kojima se razvija su prvenstveno nestabilno tržište rada zbog čega se ljudi danas i puno teže odvaže prijaviti takve slučajeve, neučinkovito i nedovoljno obučeno rukovodstvo tvrtki te neadekvatna pravna regulativa. Zašto do njega dolazi među kolegama, teško je objasniti jer slučajevi su vrlo individualni. Nekad se radi o čistoj aroganciji umišljenog kolege, nekad o njegovim kompleksima, a nekad je to osveta zato što i ta osoba trpi mobingiranje od nekog njemu nadređenog.

Verzija za ispis Pročitajte više
 
PRAVILNOM ISHRANOM PROTIV STRESA

Kad čovjek zaostaje već nekoliko rata u otplati važnog kredita ili ako mu se približava neodgodivi rok otplate duga, zadnja stvar koja mu treba na ovom svijetu je da oboli. Ipak, upravo se to često događa. Zašto? Zato što je psihički stres glavni faktor koji pridonosi pojavi mnogih oboljenja – od onih kroničnih, kao što su srčane bolesti, pa do manje ozbiljnih, ali koja ipak poremećuju život, kao što su prehlade, želučane tegobe itd. Jedna od obrana protiv ove poremetnje na liniji um-tijelo je: ispravno jesti. Primajući u svoj organizam hranjive tvari u optimalnim količinama, čovjek pomaže svom imunološkom sustavu, kako bi taj sustav lakše pomogao čovjeku.

 

  • Uravnotežena prehrana

 

Verzija za ispis Pročitajte više
 
DEGRADACIJA (RADNOG) DUHA NA RADNOM MJESTU

U napetom poslovnom okruženju kakvo je, nažalost, već dulje vrijeme u Hrvatskoj, ljudi se uglavnom bore najviše za to da zadrže svoje radno mjesto i to je vrhunac igre. Teško je vjerovati da se u nekim drugim zemljama – modernijim, s većim stupnjem blagostanja, često događa da se u karijerama uspješnih poslovnih ljudi korak unatrag događa vrlo očekivano i da se na to čak ne gleda toliko strašno, već kao na dinamičnu stavku u životopisu. Zvuči smiješno, zar ne?
Svatko tko je suočen s degradacijom, odnosno premještajem na drugo radno mjesto, teško da neće pomisliti kako nije „dovoljno sposoban/bna" da radi svoj posao odnosno određene zadatke. Takvi se slučajevi često događaju kod voditelja određenih poslovnica, timova, projekata, ureda.
Za početak: ne opravdavajte se! Ako se vaša degradacija dogodila iz, prema vašem mišljenju, neobjektivnih razloga (podmetanja od kolega, lošeg odnosa vašeg poslodavca prema vama, slučajnim lošim nizom događaja za koje ste vi na kraju ispali odgovorni), prirodno je osjetiti potrebu za opravdavanjem i dokazivanjem. Međutim, ako je odluka već donesena i nema načina da se ona promijeni (barem ne u ovom trenutku), onda nema smisla da opovrgavate bilo kakvu odgovornost.
Poslodavac najčešće nije taj koji će se „zamarati" vašim odnosima unutar tima kad se takva situacija dogodi – on će jednostavno očekivati od svih vas da stvari već od sutra krenu dalje. Emocije mu nisu presudan faktor za poslovanje. Nedostatak ljudske, ali prije svega profesionalne podrške, dodatno će otežati snalaženje svih uključenih, a time i smanjiti mogućnost uspješnog poslovanja – a to je već nešto što zanima i utječe na vašeg poslodavca.

 

Verzija za ispis Pročitajte više
 
PRIJATELJE SE MORA IMATI

Kad je jedan psiholog, provodeći ispitivanje na ovu temu, zapitao ženu uključenu u istraživanje: "Što za vas znači prijatelj, prijateljica?" - dobio je odgovor: "Prijatelji mi čine da se osjećam bolje u svakom pogledu. Oni su na mojoj strani, čak i onda kad mi govore neku ružnu i neugodnu, ali važnu istinu, koju mi inače nitko drugi ne bi kazao. Oni su mi apsolutno potrebni za moje mentalno zdravlje". Zaista, istinski prijatelji su oni koji daju onaj stimulans, poticaj našemu JA, a koji trebamo kako bi preživjeli teške, neugodne ili bolne trenutke. To su ljudi koji cijene u nama ono što naše obitelji ponekad jednostavno ne razumiju. Prijatelji obavljaju magičan posao, pretvarajući nas u bolje ljude, pomoću povjerenja, poštenja, poštivanja, pružanja sigurnosti i podrške, vjernosti, razumijevanja i prihvaćanja. Na prijateljstvo utječu brojni faktori koji ga mogu promijeniti i poremetiti.

  • Prijateljstvo treba vremena da bi se razvilo.
Verzija za ispis Pročitajte više
 
PROMJENA POSLA – JEDAN OD NAJSTRESNIJIH DOGAĐAJA U ŽIVOTU

„Imala sam veliku tremu i pritisak da ostavim dobar prvi dojam među kolegama. Od prvog radnog dana prošlo je već neko vrijeme, a ja i dalje osjećam nelagodu, pokušavam zapamtiti lica i ne ide mi, a tek imena... Strašno! Osjećam se glupo i nedoraslo i pitam se hoće li to proći. Ljudi u ovoj firmi su prilično otvoreni i srdačni, pitaju me za mišljenje pa i pozivaju na pauzu, ali kako nisam opuštena u njihovom društvu, djeluje mi da ispadam ili suhoparna ili pomalo bedasta“  Mislim da je svatko tko je promijenio radnu sredinu i radno mjesto prošao ovakav „dril samoga sebe“. Ako nije, onda mu nije bilo pretjerano stalo do tog novog posla. Nekako odbijam vjerovati da postoje ljudi s toliko samopouzdanja da pri prelasku na novo mjesto ne osjećaju barem uzbuđenje, ako ništa drugo! Uzbuđenje također, stvara veliku tremu i adrenalin.

  • POKUŠAJTE PROMIJENITI POSAO S KOJIM NISTE ZADOVOLJNI
  • ŠTO JE DANAS TALENT?
  • POSTAVLJANJE JASNIH GRANICA
  • REPROGRAMIRANJE SISTEMA NA NOVOJ POZICIJI
  • GDJE JE PAŽNJA, TAMO TEČE ENERGIJA 
Verzija za ispis Pročitajte više
 
GODIŠNJI ODMOR NIJE DOVOLJAN ZA RJEŠAVANJE STRESA, NA TOME TREBA RADITI STALNO

Jedna od riječi za koju znaju u svakoj zemlji, svakoj kulturi, svakom poslu i svakom okruženju – je stres. On se može definirati kao emocionalna, intelektualna ili fizička reakcija na promjenu ili zahtjeve, priprema tijelo da se suoči s bilo kojom ovom situacijom ili prijetnjom. Mala doza stresa održava nas usmjerenima ili budnima – spremnima na akciju, ali kronično neoslobođen um od stresa može uzrokovati potencijalne ozbiljne fizičke probleme kao što su glavobolje, križobolje, nesvjestice, depresije...

Kad se osoba nađe u situaciji koju doživljava stresnom, mora nekako s njom izaći na kraj. Nastojat će na kognitivnom, emocionalnom ili na ponašajnom planu, savladati, podnijeti ili smanjiti vanjske i unutarnje zahtjeve i/ili sukobe među tim zahtjevima.
Određena doza stresa je korisna i održat će vas usmjerenima prema ostvarenju cilja – položenog ispita. Ako ste primijetili, primjerice, dok ste studirali i čekali neki ispit, jedna od najčešćih reakcija na tu stresnu situaciju bila je smijeh. Nisu sve naše reakcije „primjerene“ kad se osjetimo ugroženima, ali najvažnije je da se što je moguće zdravije izvučemo iz određene situacije.

  • STRESORI U RADNOJ OKOLINI
  • PREPOZNAJTE KADA PRETJERATE SAMI SA SOBOM
  • RAVNOTEŽA IZMEĐU REALNOG I POSLOVNOG VREMENA
  • STRATEGIJE SUOČAVANJA SA STRESOM
Verzija za ispis Pročitajte više
 
Zdravi život - TREBAMO LI DODATNE VITAMINE U NAŠOJ PREHRANI?

Ima ljudi koji podlegnu mišljenju da ako uzimamo dodatke prehrani, da možemo bez problema konzumirati nezdravu, brzu hranu, i ipak biti zdravi. Danas milijuni ljudi svakodnevno pohlepno gutaju vitaminske tablete. Ljudima se govori da su te tablete nabijene antioksidansima, korisnim tvarima u borbi protiv bolesti, da će nadomjestiti potrošene rezerve hranjivih tvari u organizmu, usporiti starenje, uravnotežiti hormone i pripremiti tijelo za trudnoću. Međutim, ispune li te male pilule u potpunosti obećanja koja ih prate?

Verzija za ispis Pročitajte više
 
MLADI, A NEZAPOSLENI – ČIJI JE TO ZAPRAVO ODABIR?

„Što ako ću u životu biti neuspješna/neuspješan?“ – vjerujem da smo si ovo pitanje svi barem jednom u životu postavili. Prije početka našeg radnog vijeka ili tijekom, a najvjerojatnije u onom određenom trenutku kad su nam se srušila neka očekivanja. Svi smo prošli trenutke kad smo se zbog posla osjećali toliko dobro i poletno da smo pomislili da nam nitko nije ravan, baš kao i što je svatko od nas prošao određeno razdoblje u kojem se osjećao poniženim i manje vrijednim. U Hrvatskoj je danas otprilike 17% visokoobrazovanih ljudi, a prije bolonjskog procesa ta se brojka vrtjela na otprilike oko 7%. Uz nizak postotak potpuno nepismenih i nešto onih na razini osnovne, većina ljudi u Hrvatskoj ima srednju stručnu spremu. Međutim, ipak u zadnje vrijeme previše puta pročitam, vidim i, nažalost, čujem komentare od različitih ljudi, katkad i od samoprozvanih eksperata i tzv. društvenih kroničara, da su stvari „vani„ drugačije jer se vani puno više radi i da Hrvati generalno, ne vole baš previše raditi ako nisu dobro plaćeni. Sve se više ističe, da preciziram: da MLADI u Hrvatskoj ne vole raditi?!

  • OBRAZOVANJE PREDSTAVLJA SIGURNOST ZA MALU NACIJU
  • MOŽE LI SVATKO POSTATI PROMAŠAJ?
  • NIJE UVIJEK DRUGDJE BOLJE
Verzija za ispis Pročitajte više
 
Zdravi život - TREBA LI GLADOVATI DA BISTE SMRŠAVJELI?

Neželjeni kilogrami pronađu svoj put kojim će se naslagati na naše tijelo. I onda jednog dana počnemo popuštati remen za jednu rupicu ili s nevjericom počnemo gledati u vagu.
Tipična reakcija na te neugodne situacije je iskreni vapaj: "Moram smršavjeti". I tada, veoma često, ljudi započinju s jednom od danas brojnih popularnih dijeta koje obećavaju brz, premda privremen rezultat. Međutim, ima ljudi kojima su i ove dijete prespore, pa se umjesto njih odlučuju skinuti prekomjerne kilograme potpunim prestankom uzimanja hrane. Ne jesti – to znači gubiti oko 2 kilograma tjedno. U stvari, studije su pokazale da je u početku totalnog gladovanja gubitak tjelesne težine čak i brži. Međutim, valja upamtiti: moda dijeta dolazi i odlazi, dok ljudska fiziologija ostaje uvijek ista. Tijelo, stvoreno da bude fizički aktivno, jednostavno nije zamišljeno da se bori s dugim razdobljima potpunog uzdržavanja od hrane.

  • Velik napor za jetru i bubrege
  • Gladovanje nije za svakodnevnu upotrebu
  • Postoje čak ukusne dijete, a da se ipak gubi na težini
Verzija za ispis Pročitajte više
 
Zdravi život - TJELOVJEŽBA JE IZVOR MLADOSTI

Najnovija istraživanja ukazuju da čak i umjerena tjelovježba može usporiti pojavu učinaka starenja i okrenuti proces starenja u obrnutom smjeru. Među uočenim koristima su poboljšana srčana i plućna funkcija, povećana mišićna snaga, čvrstoća kostiju, brži refleksi i smanjena sklonost depresiji. Nedostatak fizičke aktivnosti je odgovoran za oko polovicu pada u fiziološkim funkcijama organizma, koji se normalno javlja između 30. i 70. godine života. Tjelovježba u srednjoj i starijoj životnoj dobi može vratiti biološki sat za čak 10 do 25 godina. Štoviše, rezultati ispitivanja pokazuju da se poboljšanja mogu postići bez obzira kada u životu osoba počne s tjelovježbom.

Verzija za ispis Pročitajte više
 
Stranica: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »